DESIGNED BY OLWEBDESIGN
Εναρξη στo Νοφαλιά-Φινοκαλιά του προγράμματος ΕDU4CLIMA
Την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου έγινε η αρχή και για φέτος , παρουσία της διευθύντριας του ΕΛΙΔΕΚ (ελληνικό ίδρυμα έρευνας και καινοτομίας) κυρίας Κατερίνας Κουραβέλου, του εκπαιδευτικού προγράμματος EDU4CLIMA, που ξεκίνησε πέρυσι με μεγάλη επιτυχία (συμμετείχαν πάνω από 4000 μαθητές και 200 καθηγητές) και συντονιστή φορέα το ΕΠΕΧΗΔΙ(εργαστήριο περιβαλλοντικών και χημικών διεργασιών) του χημικού τμήματος Πανεπιστημίου Κρήτης (καθηγήτρια κ. Μαρία Κανακίδου και δρ. Νίκος καλυβίτης). Το πρόγραμμα υλοποιείται στο Νοφαλία - Φινοκαλιά του δήμου Αγίου Νικολάου.
«Ποδαρικό» έκανε το Β3 τμήμα του Γυμνάσιου Νεαπόλεως με συνοδούς καθηγητές τους κ.κ Αθηνά Τζώρτζη, Αντώνιο Σφούνη και Νεκτάριο Κοκολάκη. Μας τίμησε με την παρουσία του και τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης κ.Μανώλης Καρτσωνάκης. Επίσης οι σύμβουλοι ΠΕ04 κ. Μαρία Καλαθάκι και Αθηνά Γκινούδη.
Πάνω από 70 Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (μερικά εκτός Κρήτης) έχουν κάνει αίτηση συμμετοχής, γεγονός που δείχνει τη μεγάλη επιτυχία του προγράμματος. Δύο σχολεία εκτός Ελλάδας (Ολλανδία, Ιταλία) ενδιαφέρθηκαν για το πρόγραμμα. Τον Απρίλιο θα γίνει επίσκεψη Σχολείου από Βενετία.Το επόμενο σχόλιο που θα έρθει,στις 12 Δεκεμβρίου, είναι το ευρωπαϊκό σχολείο με έδρα το Ηράκλειο.
Με εκτίμηση.
Ο υπεύθυνος ΕΚΦΕ Λασιθίου
Μιχάλης Εμμ.Βιτωράκης
Πειράματα στο Γυμνάσιο Κριτσάς απο τον συνταξιούχο συνάδελφο κ.Δημήτρη Συσκάκη
ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΡΙΤΣΑΣ-ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
Το πείραμα κατείχε ανέκαθεν περίοπτη θέση στην Επιστήμη. Ελέγχει τη θεωρία και θέτει τις βάσεις για την επιστημονική γνώση, ενώ παράλληλα ενδέχεται να γεννήσει μια νέα θεωρία είτε τροποποιώντας και διορθώνοντας μια ήδη υπάρχουσα είτε εκθέτοντας ένα νέο φαινόμενο που δεν έχει εξηγηθεί. Με άλλα λόγια εξηγεί τα μαθηματικά μοντέλα και τις οντότητες που περιλαμβάνονται στην επιστημονική θεωρία. Ωστόσο, ένα πείραμα μπορεί να διεξαχθεί ακόμη και από καθαρό πάθος για την επιστήμη. Άλλωστε, πολλές εφευρέσεις προέκυψαν από αυτό ακριβώς, από τυχαία πειράματα που πραγματοποιήθηκαν από επιστήμονες με περίσσεια περιέργεια.
Όλοι οι μαθητές/τριες ως παιδιά και έφηβοι αποτελούν δυνητικά τέτοιους επιστήμονες. Συνεπώς, οφείλουμε ως φορέας μόρφωσης και διαπαιδαγώγησής τους να τους παρέχουμε τη δυνατότητα να επεκτείνουν τη φαντασία και την περιέργειά τους. Και ποιος ξέρει; Ίσως ένας νέος Thomas Edison ή μια νέα Marie Curie αναδυθεί από το ταπεινότερο των εργαστηρίων...
Το πείραμα παραλείπεται συχνά από την εκπαιδευτική διαδικασία, ειδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, υπό την πίεση της κάλυψης της ύλης των Εξετάσεων. Ωστόσο, συνιστά αναπόσπαστο μέρος των Φυσικών Επιστημών, διότι επισφραγίζει και επεκτείνει την κατανόηση δυσνόητων ή φαινομενικά ανιαρών φαινομένων που ταλαιπωρούν τους/τις μαθητές/τριες στα μαθήματα της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας. Παράλληλα, έχει τη δύναμη να κεντρίζει το ενδιαφέρον όλων των μαθητών/τριών, ωθώντας τους να εντρυφήσουν σε επιστημονικές έννοιες που μέχρι πρότινος έμοιαζαν αδιάφορες για τους ίδιους.
Με αυτό το σκεπτικό προγραμματίσαμε τις παρακάτω δράσεις: Την Τετάρτη 22-11-23 οι μαθητές-ιες της Γ΄ Γυμνασίου παρακολούθησαν πειράματα στον Ηλεκτρισμό και το Μαγνητισμό, την Πέμπτη 23-11-23 οι μαθητές-ιες της Β ΄ Γυμνασίου θα παρακολουθήσουν πειράματα σχετικά με τη Μηχανική και τη Θερμότητα και την επόμενη εβδομάδα θα ακολουθήσουν τα πειράματα για την Α΄ Γυμνασίου.
Για τις δράσεις αυτές ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ:
• Το Σύλλογο Κριτσωτών Αθήνας και ιδιαίτερα τον κ.Ι.Ταβλά, συνταξιούχο εκπαιδευτικό, για τη δωρεά 2500 ευρώ με τα οποία αγοράστηκαν όργανα Φυσικής-Χημείας-Βιολογίας το προηγούμενο σχολικό έτος
• Κάτοικο της Κριτσάς που θέλει να μείνει ανώνυμος/η για την αγορά Ηλεκτροστατικής μηχανής , δυναμόμετρου, μαγνητικής βελόνας, και άλλων απαραίτητων για τα πειράματα οργάνων
• Τον Υπεύθυνο του ΕΚΦΕ Λασιθίου κ.Μιχάλη Βιτωράκη για το δανεισμό οργάνων και την παρουσία του κατά την υλοποίηση των πειραμάτων
• ΚΥΡΙΩΣ ΟΜΩΣ τον κ.Δημήτρη Συσκάκη, συνταξιούχο καθηγητή Φυσικής, τέως Διευθυντή Λυκείου, ο οποίος δέχτηκε την πρόσκλησή μας και από την αρχή της σχολικής χρονιάς ασχολήθηκε με τον προγραμματισμό των πειραμάτων , την προμήθεια, το δανεισμό αλλά και την κατασκευή οργάνων που έλειπαν και με το πάθος του για την επιστήμη της Φυσικής και τη Διδασκαλία της κατάφερε να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών-ιών και να τους εμπνεύσει την αγάπη για την επιστήμη.
Όλες οι δράσεις έγιναν στο χώρο της Αίθουσας Πληροφορικής, γεγονός που αναδεικνύει για μια ακόμη φορά την ανάγκη ενός εργαστηρίου Φυσικής - Τεχνολογίας. Περιμένουμε η νέα δημοτική αρχή να ανταποκριθεί θετικά στο αίτημα της σχολικής κοινότητας του Γυμνασίου Κριτσάς να αποκτήσει και άλλες αίθουσες, ανάμεσα στις οποίες και αίθουσα Φυσικής - Τεχνολογίας. Ελπίζουμε πως η κοινωνία της Κριτσάς θα είναι συμπαραστάτης και αρωγός σε αυτή τη διεκδίκηση, όπως ήταν και σε άλλα αιτήματά μας.
Για τη σχολική κοινότητα του Γυμνασίου Κριτσάς,
Η Διευθύντρια Άννα Μάμου, Φιλόλογος
Μενού
Ενημερώσεις
Επισκέψεις
Σήμερα0
Χθες1
Εβδομάδα5
Μήνας14
Σύνολο3419
Χθες1
Εβδομάδα5
Μήνας14
Σύνολο3419
Copyright © 2025 ΕΚΦΕ Λασιθίου.